Naja vor allem bestreitet es Mazda Leverkusen !!!!!!!!!
In diesem Thread sind 26 Seiten voll von Beiträgen, welche sagen, dass Mazda die Welle ohne Anstalten gewechselt hat, es z.T. aber keine signifikante Verbesserung gab. zudem gibt es einen TSB mit den aktualisierten Spezifikationen, wurde auch schon verlinkt. Wenn Mazda bzw. der Händler sich sperrig anstellt, könnte es (nebst Unwillen des Händlers) am Tonfall des Fragestellers liegen. Denn der macht bekanntlich die Musik.
Zitat ASH8 / CX-70 Forum:
Buffeting Noise from inside Vehicle when Driving at constant Speed. R .
TSB NUMBER: R025/23 04/03/24 PD TBD To ALL CX-60's
Notes: A buffeting Noise from inside the vehicle when driving at a constant speed of 50-60 km/hour on a flat road. CAUSE: Under a cold temperature environment, the center support bearing rubber in the rear Propeller Shaft becomes harder, hence the rotation of the Propeller Shaft is imbalanced. This causes the body vibration resulting in the buffeting noise.
Fix: Renew Rear Tail-Shaft with modified new one. New Part Number Part Must be Red Letter.
PFY3-25-10XB 2WD Gas Engine
PF61-25-10XC 4WD Gas
PFY7-25-10XB 2WD 6 Cylinder
PFY5-25-10XB 4WD 6 Cylinder
This TSB is NOT A RECALL with Modified Parts ONLY Renewed if you can demonstrate this issue (appears to only happen in very Cold Outside Temps).
There is NO Danger or reliability or Safety Issue with original installed Tail-Shafts.